سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش 1000 شانه کاشان

 سجاده فرش

سابقه ظهور فرش سجاده ای در صنعت فرش ماشینی، به دهه هفتاد بر می گردد. بنابراین می توان گفت این نوع فرش، یک فرش جوان است. کاربرد این فرش به حرم ها، مساجد، حسینیه ها و نمازخانه های مراکز دولتی و مذهبی محدود می شود. با ورود سجاده فرش به عرصه فرش ماشینی استقبال گسترده ای از آن شد و سهولت و راحتی استفاده از این فرش جدید راحتی خریداران را در پی داشت . در سال های اخیر اسقبال نسبت به فرش سجاده ای کاشان افزایش چشمگیری داشته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به ویژگی های استفاده از فرش سجاده ای در نمازخانه مورد نظر خود پی ببرید.

فرش سجاده ای، راه حلی ساده برای مرتب کردن صفوف نمازگزاران


یکی از مزایای فرش سجاده ای که موجب اقبال هیات امنای مساجد و مسئولین ادارات دولتی شده است، توانایی این فرش در مرتب کردن صفوف نمازگزاران است. در گذشته به این منظور از ملافه های طویل که با عرض 20 الی 30 سانت بریده شده بود، استفاده می کردند، به طوری که نمازگزاران، مهر نماز را بر روی این ملافه ها قرار می دادند.

با استفاده از فرش سجاده ای، دیگر نیازی به استفاده از وسایل کمکی و نیروی کمکی نیست و صفوف نمازگزاران به طور ذاتی مرتب خواهد شد. این مزیت در مکان های بزرگ تر (مثل حسینیه ها و حرم ها) با تعداد نمازگزاران زیاد بیشتر به چشم می خورد. چرا که مرتب کردن صفوف نمازگزاران در چنین مکان هایی حتی با کمک تعداد زیاد خادم، کاری طاقت فرسا است.

فرش سجاده ای، شکیل و ارزان


یکی از مزایای فرش سجاده ای نسبت به فرش های سنتی این است که در فرش های سنتی، فرش در اندازه های استاندارد، مثلا فرش 12 متری، فرش 9 متری و فرش 6 متری بافته می شود. این اندازه های استاندارد، معمولا برای منازل مناسب هستند. زیرا در معماری های سنتی، اندازه اتاق ها هم با همین استاندارد در نظر گرفته می شد تا فرش به اصطلاح گوش تا گوش اتاق را بگیرد و در معماری های مدرن، فرش معمولا فقط قسمت مرکزی اتاق را می پوشاند و در دیگر قسمت های اتاق، پوشش اغلب سرامیک یا پارکت نمایان است.
اما در فضای مساجد، هدف استفاده حداکثری از فضا به منظور جا دادن بیشترین تعداد نمازگزاران در مسجد است. با این هدف، تمام فضای مسجد، باید پوشانده شود. از آن جایی که معمولا مساجد با اندازه های استاندارد ساخته نمی شوند، رسیدن به این هدف با فرش های با اندازه استاندارد، مشکل است.
استفاده از فرش های با اندازه سفارشی هم به این منظور، با توجه به اندازه بزرگ مساجد، گران تمام می شود. فرش سجاده ای یک فرش رولی است و به میزان مورد نیاز از طول فرش بریده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در یک طول از مساحت مسجد، شما یک قطعه فرش سجاده ای بدون برش می توانید پهن کنید.
با این توضیحات خرید فرش سجاده ای، یک راه ارزان برای پوشاندن کل فضای مسجد به صورت شکیل است. علاوه بر این که فرش رولی به سادگی قابل جمع کردن و پهن کردن است و این ویژگی استفاده از فرش مسجد را ساده تر می کند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش سجاده ای


مانند هر نوع فرش دیگری، عوامل زیادی بر قیمت فرش سجاده ای موثر هستند. جنس نخ خاب، جنس نخ تار، جنس نخ پود، شانه و تراکم فرش از جمله این عوامل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوامل و ویژگی های موثر در قیمت فرش ماشینی، مقاله اطلاعات جامع درباره فرش ماشینی را مطالعه نمایید. البته به دلیل استفاده استفاده از سجاده فرش در ممکان های عمومی و پر رفت و آمد ، این فرش ماشینی به صورت فرش 700 شانه و حتی در شان ههای پایین تر فرش ماشینی بافته می شود . 

خریداینترنتی فرش سجاده ای قالی کاشان 

یکی از مزیت های خرید فرش سجاده ای قالی کاشان این است که به دلیل محدودیت استفاده از فرش های سجاده ای طرح و رنگ آنها نسبت به فرش های سنتی در فروشگاه ها تنوع کمتری دارند . شما در مجموعه فرش سجاده ای قالی کاشان می توانید طرح ها و رنگ های متنوعی را پیدا کنید .

هم چنین به دلیل این که محصولات ما به صورت مستقیم از کارخانه خریداری می شوند با قیمت کمتر، بدون واسطه و درب منزل برای شما ارسال خواهند شد.