سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش 1000 شانه کاشان

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی کاشان

با گذشت زمان و افزایش قمیت فرش های دستباف بیش تر خریداران به سمت خرید فرش های ماشینی متمایل شده اند. قیمت ارزان تر در فرش ماشینی و طرح های متنوع و زیبا باعث شده این فرش به مرور زمان طرفدارن بیش تری نیز پیدا کند. در سال های گذشته فرش های ماشینی با تنوع بسیار بالایی تولید و روانه بازار شده است. انواع مختلفی از فرش ماشینی با کیفیت های متفاوت و قیمت های مختلف را می توان در بازار فرش مشاهده کرد. در این متن قصد داریم به بررسی قیمت فرش ماشینی و عوامل تاثیر گذار در آن بپردازیم. برای شناخت ویژگی های تاثیر در قیمت یک فرش ماشینی پیشنهاد می کنیم ادامه این متن را با ما همراهی کنید.

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی 

قیمت فرش به صورت کلی به عوامل مختلفی مانند جنس نخ فرش، شانه فرش، تراکم فرش، ابعاد فرش، استوک بودن یا نبودن، برند فرش، دستگاه تولیدکننده فرش و ... بستگی دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر در قیمت فرش می پردازیم.

شانه فرش 

فرش های ماشینی انواع مختلفی دارند. مانند: فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه. یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت یک فرش ماشینی تاثیر گذار است شانه فرش است. شانه فرش به معنی تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش است. به عبارت دیگر هر چه تعدا گره های موجود در یک متر از بافت فرش بیش تر باشد قیمت آن نیز بیش تر می شود. این موضوع بخاطر زیبا تر شدن ظاهر فرش است. با افزایش شانه فرش بافت آن نیز ظریف تر شده و نفش و نگار های آن به شکل واضح تری دیده می شوند. به همین دلیل است که فرش های ریزبافت مانند فرش 1500 شانه را فرش دستباف گونه نیز می نامند.

جنس نخ فرش

مورد بسیار مهم دیگر در مورد قیمت فرش جنس الیاف فرش است. این ویژگی بیش ترین تاثیر را در قیمت فرش خواهد داشت. هر جه کیفیت الیاف فرش بالا تر باشد طبیعتا قیمت بالا تری نیز خواهد داشت. امروزه با کیفیت ترین فرش های ماشینی کاشان با نخ های اکریلیک بافته می شوند. نخ اکریلیک مشابه نخ های طبیعی بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد. این الیاف قیمت نسبتا بالا تری نسبت به نخ های دیگر دارند. در برخی از فرش ها نیز از نخ های پلی استر استفاده می شود. این نخ ها که انواع مختلفی مانند بی سی اف (BCF) دارند و ورجین (Vergin) قیمت بسیار ارزان تری نسبت به نخ های اکریلیک دارند. این قیمت ارزان تر به دلیل مقاومت کم تر نسبت به نخ های اکریلیک است. قیمت یک فرش اکریلیک در حال حاضر چندین برابر یک فرش با نخ های پلی استر است. نخ هیت ست شده به دلیل عدم پرزدهی و مقامت بیش تر کیفیت بسیار بالا تری دارد.

تراکم فرش

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت یک فرش تراکم آن است. تراکم فرش به معنای تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش است. دربافت یک فرش نمی توان شانه آن را عوض کرد. به عبارتی تعداد گره های عرض یک فرش همواره عددی ثابت است. اما تعدا گره های موجود در طول فرش را می توان تغییر داد. هر چه تعداد گره های موجود در طول یک فرش بیش تر شود بافت آن زیبا تر شده و به قیمت آن نیز افزوده می شود. در سوی دیگر نیز ممکن است از تراکم یک فرش کاسته شده و قیمت آن کاهش یابد. به عنوان مثال فرش 700 شانه دارای تراکم های مختلفی مانند 2100، 2400، 2550 و ... است. هر چه این تراکم گره ها بیش تر باشد قیمت فرش نیز به طبع بیش تر می شود.در خرید فرش ماشینی کاشان باید به شانه و تراکم فرش دقت زیادی داشت. برحی از فرش های ماشینی دارای شانه و تراکم کم تری نسبت به قیمت اعلام شده هستند. به همین دلیل بهتر است فرش ماشینی را از کارخانه های معتبر فرش کاشان خرید کنید.

استوک بودن

از موارد دیگری که در این زمینه می توان به آنها اشاره کرد استوک بودن فرش است. رخی از فرش های ماشینی به دلیل استوک بودن قیمت بسیار پایین تری دارند. این فرش ها از نظر کیفیت تفاوتی با فرش های عادی ندارند و برای افرادی که به دنبال خرید فرش ماشینی ارزان قیمت هستند گزینه مناسبی می باشند. البته برخی از فرش های استوک نیز ممکن است دارای مشکلاتی در بافت باشند. این فرش ها به همین دلیل قیمت بسیار کم ترین نسبت به فرش های معمولی دارند.

ابعاد فرش

از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش ابعاد آن است که موردی کاملا واضح و شناخته شده است. هر جه فرش بزرگ تر باشد قاعدتا قیمت بیش تری نیز خواهد داشت. غیر استاندارد بودن ابعاد فرش نیز سبب افزایش قیمت آن می شود. فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری، فرش 4 متری، فرش 3 متری ، فرش 2 متری و فرش 1.5 متری دارای ابعادی استاندارد هستند. سایر ابعاد فرش غیر استاندار محسوب شده و بافت ان ها هزینه بیش تری خواهد داشت. فرش گرد یا بیضی نیز شامل همین مورد می شود.

خرید فرش کاشان 

برای خرید فرش کاشان با بهترین کیفیت و کم ترین قیمت بهترین راه مراجعه به سایت قالی کاشان است. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش ماشینی با طرح های جدید و متنوع به نمایش گذاشته شده است. دراین فروشگاه می توان بهترین فرش ماشینی کاشان را قیمتی ارزان و مناسب خرید نمود.