سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش 1000 شانه کاشان

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش شنل ماشینی کاشان از کارخانه

این روزها بیشترِ ما در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنیم و فضاهایی که در آنها رفت‌وآمد داریم، چندان بزرگ نیستند. زندگی مدرن امروزی، خیلی چیزها را تغییر داده است. مثل نیاز و خواسته ما در زمینه انتخاب وسایل منزل. فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون ایرانی نیز از این تغییرات بی‌نصیب نبوده است. علیرغم تمام علاقه‌ای که ما ایرانی‌ها به فرش دستباف داشته و داریم، نیاز امروز فضاهای ایرانی به نوع جدیدی از فرش و کف‌پوش تغییر پیدا کرده است.

یکی از مدرن ترین و محبوب ترین فرش ها در بین انواع فرش ماشینی، فرش شنل است. مهم ترین ویژگی فرش مدرن طرح‌های ساده و اغلب هندسی و تعداد کمتر رنگ هایی است که در بافت آنها به کار برده می شود. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، چند سالی است که فرش‌هایی موسوم به فرش فانتزی و مدرن جای خود را در منازل ایرانی باز کرده‌اند. یکی از دلایل عمده استقبال از این محصولات، طرح‌های متفاوت و البته طراحی مناسب آنها برای فضاهای محدودتر است. فرش شنل یا فرش بلژیکی نیز از جمله همین فرش‌ها است. این نوع از فرش‌ها که به رقیبی تازه‌نفس و قَدَر برای فرش‌ ماشینی بدل شده‌اند، در رنگ‌هایی متنوع عرضه می‌شوند.

فرش شنل کاشان چه ویژگی‌هایی دارد ؟

فرش شنل یا فرش بلژیکی نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از جنس نخ شنل هستند . فرش‌های شنل با وجود پرزهای کوتاه، نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

جنس فرش شنل
در مورد جنس فرش شنل باید بدانیم که الیاف نخ خاب در فرش شنل مانند بسیاری از فرشها از جنس پلی‌استر ، پشم ، پلی‌پروپلین ، اکریلیک و جنس هیت ست شده تمام این الیاف می تواند باشد . آکریلیک خصوصا از نوع هیت ست شده به علت ویژگیهای خاصی که دارد از پرطرف‌دارترین‌ الیاف است . مزیت آن نسبت به سایر نخ‌ها و الیاف ها لطافت و ظرافت بیشتر ، قابلیت ارتجاعی و مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حرارت و شستشو می باشد . همچنین طی فرایند هیت ست الیاف درخشان تر و براق تر از قبل می شود .

ویژگی مهم دیگر فرش شنل تولید شده با نخ اکریلیک این است که این فرش ها بوی نفت و پلاستیک نمی‌دهد در حالیکه بسیاری از الیاف مصنوعی بوی پلاستیک و مواد اولیه خود را به همراه دارند . همانطور که قبلا اشاره کردیم نظافت فرش شنل به ویژه از جنس آکریلیک خیلی راحت تر از سایر فرش ها است . با توجه به ویژگی های عنوان شده بهترین فرش برای آشپزخانه و محیط های پرتردد فرش مدرن از نوع شنل خواهد بود . مدل‌های دیگر فرش شنل وجود دارد که در بافت از ترکیبات مختلفی بهره برده اند و در واقع ترکیبی از اکریلیک با نخ‌های دیگر مانند پلی استر هستند .

فرش شنل یا فرش بلژیکی ، فرش بسیار سبکی است. از همین روی، پشت فرش لاتکس قرار می‌دهند تا روی کف‌پوش‌های سرامیکی، سنگ و…، سُر نخورد. وجود لاتکس به فرش کمک می‌کند تا به زمین بچسبد و لیز نخورد.

ابعاد مختلف فرش شنل
در اشاره به ابعاد فرش شنل باید بدانیم این محصول در انواع مختلف گرد، مستطیلی، بیضی و غیره و در ابعاد مختلف متوسط و کوچک مثلا کمتر از 9متر با قیمت‌هایی مناسب در بازارها به فروش می رسند .
طرح های فرش شنل
طرح و رنگ های به کار رفته در فرش شنل بسیار متنوع هستند که از میان آنها فرش شنل گل برجسته بسیار پرطرفدار است. فرش شنل به ویژه برای استفاده در دکوراسیون مدرن مناسب است.

فرش شنل فانتزی در دکوراسیون

خانه‌های امروز کوچک هستند و کف‌پوش بیشتر آنها، سنگ و سرامیک است. بنابراین برای اینکه فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و ضمنا با مشکل سُر خوردن فرش روی کف‌پوش‌های مختلف رو به رو نباشید، نیاز به نوعی فرش دارید که طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی داشته باشد و ضمن بزرگ نشان دادن فضا، روی سنگ و پارکت و… لیز نخورد. پس باید به سراغ مدل‌های مختلف فرش شنل مثل فرش شنل کاشان  بروید.

جنس و کیفیت فرش شنل به گونه‌ای است که ضدلک، ضد حساسیت و فاقد پرز است. به همین خاطر می توانید بدون دغدغه و نگرانی از فرش شنل کودک با طرح‌های عروسکی مختلف در اتاق کودکتان استفاده کنید. گلیم فرش شنل نیز با بافتی ساده از پشم و سایر نخ‌ها برای مکان‌های غیر رسمی‌تر در منزل یا سایر محیط‌ها مناسب است. گلیم فرش شنل نسبت به سایر مدل‌ها آن، براق‌تر و نرم‌تر است اما دوام کمتری دارد. در هر حال، اگر می‌خواهید در دکوراسیون منزل، دفتر کار یا هر محیط دیگری، کمی حال و هوای مدرن به فضا استفاده کنید، بدون شک و مستقیم به سراغ انواع فرش‌های شنل بروید و مکانی شیک و امروزی بسازید.